Invatatura ca dar


Am primit ieri niste mail-uri dragute de la cineva, asa cum primim cu totii din cand in cand. Este un trend in a primi si trimite mai departe tot felul de minunatii. Slava Domnului ca nu primesc foarte multe pentru ca nici nu as avea timpul fizic sa le citesc pe toate, nici dispozitia necesara. Si de multe ori se repeta, ca intr-un cerc. Trimiti la un moment dat un mail deja forward-at la nesfarsit si te trezesti ca iar ajunge la tine. ;))

In orice caz, cele mai multe sunt simpatice, unele au lucruri interesante, intelepte, frumoase. Altele sunt haioase rau. Altele sunt spam in toata regula. Dar aproape toate te fac sa zambesti. Si pentru ca tot vorbeam de mail-uri de acest gen, unul mi-a placut si mi-a atras atentia in mod deosebit. “Zicerile” lui Einstein si in special aceasta:

“Cand ni se ofera invaţaturatrebuie perceputa ca un cadou valoros, nu ca o sarcina grea, in asta consta diferenta transcendentului.”
M-a atins deodata, nu vazusem asta pana acum: invatatura ca un cadou. Este atat de frumos spus. Invatatura nu este de obicei vazuta asa, din contra, e ca o corvoada. Intreaba pe cei mai multi care invata, la scoala, liceu si mai departe. Dar perspectiva din care o vede Eienstein e fantastica si deschizatoare. De as fi vazut asta mai devreme probabil ca as fi invatat mai bine.;) Dar nu as fi inteles poate atunci si poate ca acum e momentul. Ca acum inteleg. Nu ca as invata poate mai bine, dar privesc acum invatatura ca un dar intr-adevar de care sa ma bucur, nu sa stramb din nas ca nu am chef. Si sunt recunoscatoare, ca am primit-o. Sunt destui in lumea asta care nu au acces la ea si si-ar dori.

Ce cadou mai frumos mi-as dori pentru mine si pentru urmasi, decat sa primesc asa ceva. Invatatura. Schimba-ti perspectiva. Bucura-te de dar. Imi vine sa rad. De ce nu mi s-a spus asta mai demult? Pentru ca….🙂

Leave a Reply

