Panem nostrum cotidianum


De cand am gustat prima data, m-am indragostit. Numai ca nu stiu de ce nu am fost curioasa sa fac in casa. Nu m-am gandit, poate si pentru ca se poate cumpara. Dar in tara, ea se gaseste prea rar sau deloc si nu ii duc lipsa, poate si din cauza ca nu o vad. La Londra se gaseste peste tot si tot aici am facut cunostinta cu ea prima data. A fost coup de feudre. Mama a gustat si ea insa ea nu a uitat si a fost mai isteata ca mine. Chiar s-a apucat de facut si a si impartit-o frateste, de curand, cu Mihaela, nepoata ei iar feed-back-ul a fost extraordinar.

Cred ca te intrebi acum despre ce tot insir eu aici de cateva randuri. Vorbesc despre painea noastra cea de toate zilele. Dar cu o mica diferenta: painea cu usturoi. Daca mama tot a facut-o inaintea mea, m-am gandit ca nu ar fi rau sa scriu reteta aici, ca sa nu o uit, nu de alta. Plus ca retetele mele preferate imi place sa le impart cu lumea. Lumea mea exterioara fiind destul de mica, le impart mai ales cu lumea mea interioara, care e plina mai ales de monstri, pardon, zane si spiridusi si animale care vorbesc. Paranteza asta absurda trebuie sa se potriveasca cu descrierea mea, nu crezi? Daca nu, mai citeste o data. Daca nu si nu, lasa-ma.

Sa nu ratacesc prea mult prin mintea mea ca uit pentru ce m-am apucat sa scriu. Vorbeam de paine. Paine cu usturoi. Este deosebit de delicioasa, sa te lingi pe degete, nu alta, dar si foaaaaaaaaaaaaaarte usor de facut.  Si se poate pastra si congelata foarte bine, in cazul in care vrei sa fii pregatita pentru alta data. Aviz amatoarelor si amatorilor.

Sa nu uit. Reteta am cules-o din culegerea “Complete  Comfort Food”, contributing editor: Bridget Jones (nu, nu este personajul din cartile lui Helen Fielding), 2009.

Paine cu usturoi

3-4 portii

Ingrediente:

  •  1 bagheta frantuzeasca sau paine obisnuita  (de obicei este mai reusita reteta cu bagheta iar la paine as alege una coapta pe vatra dar tu alegi cum iti place mai mult, pana la urma)
  • 115 g (4 oz, 1/2 cana) unt nesarat, la temperatura camerei (unt dde cca 80-82 % grasime, neaparat)
  • 5-6 capatani usturoi, tocat
  • 30-45 ml (2-3 linguri) verdeata proaspata, ca patrunjel, asmatui si putin tarhon (daca nu ai decat patrunjel, e foarte bun si acela)
  • 15 ml (1 lingura) arpagic proaspat
  • sare grunjoasa
  • piper negru proaspat macinat, daca se poate

Preparare:

  •  Se incalzeste cuptorul la 200°C, 400°F, nr. 6 la cuptorul cu gaz. Amesteca si freaca bine untul cu usturoiul si verdeata,  impreuna cu sarea si piperul. Poti varia, amestecand untul cu masline tocate sau rosii uscate, impreuna cu putina coaja de lamaie sau alte combinatii de mirodenii, verdeata si legume sau fructe, dupa imaginatie. Imi ploua deja in gura cand scriu.😉
  • Taie painea in diagonala, in felii de cca 1 1/2 cm grosime, dar ai grija sa nu tai pana jos in asa fel incat painea sa ramana intreaga.
  • Unge cu grija feliile cu portii egale de unt cu verdeata si ai grija sa ramana painea intreaga cand faci asta. Daca mai ramane unt, intinde-l deasupra painii.
  • Impacheteaza bagheta magica si aromata in folie de aluminiu sau daca nu ai, in foaie de copt si lasa la cuptor cca 20-25 de minute, pana cand untul s-a topit si crusta a devenit crocanta si aurie. Cand servesti, nu ramane decat sa rupi feliile.

Pofta buna!

Leave a Reply

