Down Under: Brisbane (II)


Sa trecem la un nou episod. Azi vizitam orasul Brisbane. Ca orice oras din Australia, e nou. Nou-nout si modern. Totul sclipeste si e bibilit si asa cu greu gasesti ceva mai vechi, de pe vremea primilor englezi. Si cand vezi cate o cladire veche, te minunezi. M-a uimit noutatea lor si deschiderea spre tehnologie. In centru am ajuns cu autobuzul, ca e mai rapid, mai simplu si nu ne batem capul cu parcarea.

De o parte a raului care il strabate, admir intai Muzeul Maritim, cu cateva nave expuse la soare, impecabil aranjate intr-un fel de fosta ecluza, apoi podul numai pentru noi cei cu doua picioare sau doua roti, dupa preferinta, asa ca e liber la traversat. Vederea de pe podul asta iti taie respiratia si admir o sumedenie de cladiri. Nu merg pana la capt dar ceea ce vad e superb. Uite mai jos niste poze de pe el. Apoi ma deplasez pe margine raului, cea din sud si trec printr-un fel de tunel cu flori suspendate, ceva de vis. Cand e vara (ca acum a fost iarna) e mai colorat si mai viu si mai frumos. Dar zau daca nu e frumos si acum. Esti de acord cu mine, sper. Exista un traseu minunat care te trece prin diverse locuri, incepand cu acest “tunel”. Ajung la statuia lui Confucius, apoi continui cu doua piscine imense cu apa, una fara nisip, cealalta cu nisip, atat de albastre si curate! Plaja la rau, trebuie sa recunosc ca nu am vazut pana acum asa ceva, adica s-au chinuit mai marii orasului sa aduca un pic de balaceala in conditii impecabile in oras, in centru, asa ca sa admire si inotatorii si copiii cladirile acelea de pe malul opus. Si este o vedere de vis, un adevarat rasfat, pentru toata lumea. Te las sa visezi, eu merg mai departe cu o padure tropicala, asa deasa si intunecata, o binecuvantare in caldurile acelea pe care nici nu vreau sa mi le imaginez. Pe drum mai dam de restaurante si targuri si magazine, niste pasari tare urate, toate paralel cu natura. Nu mai zic ca mai este si promenada chiar langa rau, paralel cu toate toate acestea. Adica daca chiar nu te hotarasti pe unde s-o apuci, apoi ai 3 drumuri, sa nu te vaiti.🙂

Padurea se termina dar e asa binevenita si racoroasa! La capatul ei dam intr-o pagoda care e de fapt un restaurant, nici eu nu stiu exact dar asa bine se asorteaza cu totul, ma simt cum cred ca se simt cei ce viziteaza Asia. Chiar ma gandeam ca as putea zice ca am ajuns si pe acolo, ce mai conteaza. Si bine-nteles sa nu uit de roata. Celebra roata pe care o vezi in toate orasele mari, de la Londra la Sydney si mai stiu eu unde. Daca nu am facut la poze cu ea, e asa rotunda si imensa, pe mine ma fascineaza. Deci, iata roata!!! Ajungem la celalalt pod, foarte circulat si la zona de teatre, imi aminteste de Londra. Se vede de aici si mai mult si mai ales se vede autostrada de coasta, deasupra apei. Acopera o suprafata destul de mare, e o minune inginereasca de admirat. Doar ca pe acolo nu prea intra soarele.😉

Apoi centrul cu cladirile inalte, stralucitoare, strazile pline de oameni, nelipsitele tasnitori si magazine cu de toate, in care am intrat asa, de plictiseala! Joking, imi place window shopping asa ca am putut admira destule, unele magazine fiind si pe la noi. Fast forward, vizitam intr-o zi si primaria, deschisa la public, adapostind si Muzeul orasului Brisbane, in care admiri nasterea orasului si istoria raului pe marginea caruia creste orasul. Am facut o rezervare si am vizitat si turnul cu ceas de unde chiar mi-a placut vederea asupra orasului, am observat si curcubeul facut de soare prin sticla dar ce m-a impresionat a fost liful. Liftul acela vechi dar asa de bine mentinut si curat, e incredibil cum pastreaza. Oricum nu se intra decat cate 10 o data dar ghidul a avut destule povesti sa ne povesteasca legat de lift, ca de exemplu distractiile care aveau loc in el. Ce viata, domle!! Si ceasul din turn care a fost reglat si reparat vreme de 25 de ani de acelasi ceasornicar.🙂

Ce sa mai zic despre Brisbane: ca are Piata Catedralei, unde am vazut biserici si temple atat de frumoase, cel putin una am crezut ca e un castel, la prima vedere. St John’s Cathedral. Este incredibila si cred ca esti de acord cu mine ca e frumoasa. Razele soarelui trec prin fereastra rotunda de la intrare si deodata toata biserica se umple de culorile curcubeului, mai ales in partea dreapta unde razele se opresc in stalpi.

Apoi, raul, in jurul caruia se invarte totul si pe care m-am deplasat cu grija cu feribot, platind un bilet de autobuz, ca atata este. Mai au ei un servici gratuit, pentru o portiune mai restransa, centrala dar nu am nimerit. Ce pacat!!! :)) Daca vrei sa vezi orasul mai bine, sa ai asa o perspectiva mai ampla si diferita asupra lui, ia feribotul, ca merita. Plimbarea pe apa face bine, ca si cele 30 de minunte de miscare, sa stii.

De muzee ce sa zic, am vizitat unul, cel de istorie naturala. Cred ca din majoritatea muzeelor care trebuie vizitate in lume, cel de istorie naturala e pe primul loc pentru mine. Are de toate si e cel mai bun loc atat pentru adulti dar mai ales pentru copii. Vezi toata fauna si flora lumii adunate sub o acoperis si iei si contact direct cu multe materiale didactice. E minunat. Am pus si eu mana pe sarpe, uite dovada mai jos (de fapt piele dar tot pe acolo),  am sarutat o broasca, pardon, am fost sarutata de o broasca (testoasa) si culmea, nu s-a transformat nici ea nici eu. :))

Sa nu uit de mancare, am dat peste inghetata curcubeu, au ei ceva cu toate culorile si am mancat la sushi, de ma mir de mine ca nu am facut ochii oblici inca dar never say never!!

Am mai avut parte de o aventura noaptea dar asta in alt episod.

Va urma !!!

Arhiva personala si proprie, nu copia!!! :)))

Leave a Reply

