Down Under: Whale Watching (IV)


Privitul balenelor, ce activitate interesanta! Ca si privitul pasarilor si a altor vietuitoare, cu sau fara picioare. Au englezii astia o atractie spre privit animalele, ceva nemaipomenit, domnule.๐Ÿ™‚ Adevarul e ca si eu stau sa privesc… cum trec masinile pe langa mine, blocurile, oamenii si natura, cand ajung in mijlocul ei. Dar asa au ei activitate de sine statatoare, sa te duci sa privesti balene. Cum as privi eu delfinii la Marea Neagra, cu toate ca inca nu am vazut unul. Si doar sunt nascuta la malul marii (nici chiar pe plaja dar intelegi tu) si uite ca in atatia ani de trait in Constanta nu am vazut unul macar. Exceptand Delfinariul dar acolo nu se pune pentru ca delfinii aceia nu sunt liberi. De fapt as putea privi ursi, daca mai gasesc ceva prin munti. Bare watching? Anyone? … No? Bear watching?… No? Your choice…not. :))

Sa revin. O asemenea activitate nu trebuie ratata. Si cum in Gold Coast se face asta si era si sezonul, am zis hai s-o facem si pe asta. Sa nu regret ca nu am vazut ceva atat de frumos. Pentru acest lucru a trebuit sa ma scol devreme pentru ca balenele au si ele programul lor. La pranz trag un pui de somn si nu le mai vezi.๐Ÿ˜‰ Imbracata bine pentru vant si frig, ca in largul Oceanului Pacific e destul de frig, am purces la drum cu ย ai mei. Aveam noi un voucher de reducere (sa stii ca privitul balenelor costa si inca destul de mult) si am zis sa incercam sa vedem un pestisor. Ajungem noi undeva in Gold Coast la unul din locurile de imbarcare, plin de iachturi si intrebam. Neah, astia nu primeau voucherul nostru dar ce-a fi daca am lua ceva mi scump si sa intram si la Sea World. Nope, thank you. Noi vrem doar balene, da? Atat.

Incercam in alta parte, tot asa plin de iachturi care mai de care, asa frumoase si albe si curate. Chiar si apa era curata la mal. :)) Nici macar un fir de matasea broastei, ceva acolo. sau un pahar de plastic. M-am uitat special, sa vad daca gasesc ceva. Era atat de curat incat umblau pestii la suprafata. Asta e un indiciu de nepoluare. Apa era asa limpede ca pe pontoane vedeai pestii cum se plimba. La intoarcere chiar am asistat la hranirea lor, o familie cu copil a facut asta si era chiar dragut sa vezi asa ceva, cum se ingramadesc pestii si ce vanzoleala fac. ;))

Sa revin, ajungem noi la alta statie, sa zic asa, si ii arat doamnei voucherul. Si cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, ea ne spune: dar am ceva mai bun pentru voi. Si ne arata o contra-oferta mai buna si cu informatia ca vaporasul pleaca imediat, daca ne hotaram. Mai incape vorba. Ne-am hoatarat pe loc, doamna a sunat la vapor sa ne astepte si pe noi un pic si gata, dusi am fost. Ce incantata am fost! Totul s-a intamplat asa repede dar asa de frumos si bine, de nici nu imi venea sa cred. Domnule, cand e sa se intample, se intampla, asa deodata, si se intampla minunat de bine.๐Ÿ™‚

Asa incepe marea noastra aventura pe ocean la cautat balene. Sa fiu sincera, cand ma gandesc la cat e oceanul de mare, deodata balenele chiar devin greu de gasit. Si e ceva de cautat, nu gluma. Dar plimbarea cu totul e superba. Merge vaporasul asta tot inainte si lasam in spate orasul, celelalte vapoare, iachturi si barcute, admiram insulele si plajele pe langa care trecem pana deodata totul se micsoreaza si ma trezesc mica,mica pe un vapor care pare si el mic si oceaaaaaaaaaaaaaaaaaaanul. Wow! Admir niste nuante de albastru atat de frumoase ca imi taie respiratia. By the way, ti-am zis ca acum sunt blue? Noua mea culoare preferata e albastrul, cu toate ca acum cativa ani nici nu as bagat-o in seama. Nu o placeam ca de, aveam alte preferinte. Imi placea turcoazul insa, ca nuanta de albastru. Imi va placea intotdeauna turcoazul oricum dar si albastrul. Pai la cat albastru vezi, in cate nuante il vezi, nu ai cum sa nu il iubesti. Si oceanul are niste culori splendide. Uite in poze ce frumos e si zi-mi daca nu iti place! Si stai linistit/a ca nu se stie ce culoare imi va placea peste o vreme, nu raman la albastru. Doar sunt atatea culori, le iau pe toate la rand. :))

Avem si ghid pe vapor, care ne spune unde e o balena si alte info. Ei cica au un elicopter care surfoleaza zona si ii anunta unde sunt balene ca sa ne putem ghida mai usor. Si uite asa vedem intai o mamica cu puiul ei, pe care o lasam la un moment dat in pace, ca asa e frumos, apoi mergem mai in larg sa cautam. Am senzatia ca e mai usor sa gasesti acul in carul cu fan decat o balena in ocean. :)) Si in cele cca 4 ore reusim totusi sa vedem vreo 5-7, nici eu nu mai stiu ca nu le-am numarat. Ceea ce inseamna ca e o zi buna, pentru ca e posibil sa mergi in larg si sa nu vezi nici una. Cel mai mult imi placea nu neaparat cand aparea ci mai ales jetul acela de aer pe care il expira si e ca si cum ai vedea un fel de geyser (hai, cauta repede pe google daca nu stii ce e ala, rusinica๐Ÿ˜‰ ). Spre final, o balena ne-a facut cinstea si onoarea cu giumbuslucuri prin apa, ceea e iar o vedere mai rara, si de cate ori vroiam sa o prind in filmare sau poze, se intampla la final, cand mare lucru nu mai era, doar o coada si un jet mai mare de apa.๐Ÿ˜ฆ Lasa ca ramane in amintire, cuvintele sunt putine pentru a descrie senzatiile, mai ales in scris. Oricand la o sueta povestea va fi reluata si impodobita si uite-asa o sa vezi cu ochii mintii ce o sa tot povestesc eu. Daca nu cumva adormi intre timp. :))

Acum las pozele sa vorbeasca si tie sper ca ti-a placut plimbarea pe ocean si balenele.

Va urma!

Leave a Reply

