Cheesecake Anyone?


Vine vara. S-ar putea sa ma gaseasca la mare, s-ar putea sa nu. Partea buna e ca fiind nascuta la mare, nu sufar dupa ea, daca nu o vad un timp. Dar si cand mi se face dor de ea, nu e prea usor. Imi amintesc pe vremea cand eram la Londra. Ma apuca uneori un dor, ca trebuia sa fac ceva. Rapid. Asta imi aminteste de rabdarea la zodii. La berbec era ceva de genul: ACUM! 😉 Cam asa si la mine, chiar daca nu sunt berbec. De fapt, e valabil pentru toata lumea: cand nu mai ai rabdare, nu ai si pace. Depinde cum controlezi totul. Uneori reusesti. Alteori nu.

Ca sa vad marea aveam un substitut care functiona foarte bine pentru mine: Tamisa. O luam pe jos de la podul Chelsea si pana la Podul Londrei nu ma opream, cateodata. Mergeam pe o parte si ma intorceam pe cealalta. Si Tamisa mirosea a mare. Poate era o iluzie olfactiva, dar mirosea a scoici si alge si mare. Simteam ca sunt la malul ei. Si imi trecea dorul. Cand era si vremea frumoasa, era o incantare sa mergi pe Thames Path cum numesc londonezii promenada, frumos amenajata, cu multe semne ca sa nu cumva sa te ratacesti, si foarte sigura. Nu stiu de ce, dar la Londra m-am simtit mult mai sigura, la orice ora, chiar singura fiind, decat in Constanta de exemplu, unde chiar cu cineva fiind, nu m-as aventura oriunde. Si cand spun asta, ma refer de exemplu la zona pensinsulei, care este dupa parerea mea, o zona intens turistica, dar care este in acelasi cam nesigura. Sa raman la Londra, orasul meu de suflet, in care imi place totul, pana si ceata si ploaia lor nesuferita. Am invatat in timp sa imi placa. Pentru ca mi-a fost bine. 🙂

Acolo am luat cunostinta prima data cu celebra lor prajitura cu branza sau cheesecake. Am mancat si cumparata dar am invatat sa o fac in casa. Ce buna poate fi! Pana nu am mancat, habar nu aveam. Am facut tot felul de cheesecake, de la cel traditional pana la cel rece, facut cu diferite umpluturi. Trebuie sa spun ca preferatul meu a ramas cheesecake de capsuni. Ce mi-a mai placut la el este faptul ca din cauza gelatiniei, seamana cu o sarlota. Si mie sarlota imi place foarte mult. Asa ca m-am alintat. Iese un tort mare si frumos, cu o culoare roz si un gust de te lingi pe degete. As manca tot timpul. Din aceasta cauza, am facut des aceasta prajitura. Iar vara este nemaipomenita, racoroasa, usoara, hranitoare datorita branzei si eleganta. Ca arata superb pe farfurie. Nu trebuie decat sa iti faci lista cu ingrediente, sa pleci la cumparaturi si apoi sa te apuci de treaba. Daca nu speli tu vasele murdare dupa aceea, e un bonus deja. 😉 Pentru ca nu vreau sa te sperii, dar se vor murdari destule. Dar ce conteaza cand vei gusta delicatesa? 😉

Mai jos va fi in principal reteta de capsuni dar ea se poate aplica pentru multe alte fructe tropicale. Voi face adaugarile (conf. dex) necesare si ramane sa te decizi ce vrei sa faci intai. In functie de gradul de apa din fiecare fruct, asteapta-te ca uneori desertul sa fie de o consistenta mai moale, alteori mai tare. Dar de aromat si gustos, sa nu te indoiesti niciodata. Trust me!

Cheesecake de capsuni

Ingrediente:

  • 75 g unt (deja stii, unt de 80-82% grasime, respecta-te cu ceva de calitate, te rog frumos)
  • 175 g biscuiti digestivi, cu ciocolata, zdrobiti (de asta ai robot, pune-l la treaba)
  • 50 g nuca de cocos
  • 250 g capsuni (sau 2 mango medii, sau 3 banane medii sau 5 kiwi, sau din toate cate una la un loc, pentru o o salata, dupa parerea mea, foarte colorata si delicioasa)
  • 150 ml fresh de portocale (stii, portocale proaspat  stoarse)
  • 30 ml (2 linguri) gelatina
  • 350 g branza gen Philadelphia (de obicei pun 2 pachete mari de Philadelphia si gata)
  • 100 g zahar caster sau fin
  • 2 oua, albusuri separat de galbenusuri
  • 20 ml (2 linguri) suc de lamaie (dintr-o lamaie stoarsa, nu te pacali)
  • 300 ml smantana grasa (nu e dupa mine acum, asa zice reteta, double cream)
  • 3 capsuni (3 kiwi- optional), pentru decorat

Preparare:

  • Alege un vas de yena oval sau rotund, mare sau o forma de tort mare pe care sa pui o hartie de copt.
  • Topeste untul intr-o tigaie si adauga biscuitii zdrobiti cu nuca de cocos. Daca nu iti place nuca de cocos, o poti omite. Amesteca bine pana se imbiba cu unt compozitia si rastoarn-o in vas sau forma de tort, uniformizeaza si pune-o la rece  pentru 30 de minute.
  • Spala capsunile, pastreaza 3 pentru decorat, si restul pune-le in blender. Nu le face supa, doar cat sa se marunteasca. La fel poti proceda cu alte fructe. Daca nu ai robot sau blender, pune mana pe cutit si fuculita sau tel, taie-le marunt si apoi piseaza-le.  Simplu ca buna ziua.
  • Pune sucul de portocale intr-un bol, adauga gelatina, lasa sa se inmoaie putin si apoi topeste-o la bain marin sau mai pe romaneste spus, pune bolul deasupra unui vas mai mare cu apa fierbinte pe aragaz si amesteca pana se topeste. Las-o sa se raceasca 5 minute.
  • Intr-un alt vas amesteca cu mixerul branza moale cu zaharul, pana se inmoaie, apoi adauga galbenusurile si sucul de lamaie (stiu, e delicioasa, deci hai, gusta, dar nu prea mult). Adauga capsunile (sau celelalte fructe) si gelatina topita. Yummy!
  • Intr-un alt vas (te-am avertizat de vase) bate smantana si apoi pune-o in amestecul de mai sus (stiu, acum chiar ca ai manca-o dar nu te grabi).
  • In inca alt vas 😉 bate albusurile pana se fac spuma si incorporeaza-le in amestecul cu branza. Rastoarna totul in vasul de yena sau forma de tort si lasa compozitia la frigider cel putin 3-4 ore sau pana se intareste. Eu as prefera sa o las  la rece peste noapte, asa sunt absolut sigura ca se intareste. Si ca sa ma joc, dupa ce rastorn compozitia, imi bag degetul in bol si curat totul (partea mea preferata). Ca sa nu las nici un rest din crema asta dulce si aromata sa se piarda. 😉 Daca ai copii, ai grija sa lasi mai mult, e o placere pentru ei. Supravegheaza-i la maini doar. Nu ma lua in seama, partea asta e doar pentru copii. Interzis adultilor responsabili, maturi si cu probleme pe cap.
  • Cand vei servi, in cazul in care ai cheesecake in forma de tort, e momentul sa o dai la o parte si voilà! Iata tortul. Daca nu, ramane in vasul de yena. Decoreaza cu capsuni feliate sau kiwi.

Pofta buna!

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.