Peste pentru doi 2


Incep sa ma amuz cu titlurile astea. Pana nu am scris, nu mi-am dat seama ce fun sunt. (titlurile, eu?) Hai, ca ma laud singura. :)) Azi urmeaza a doua reteta de peste din aceeasi carte “Cooking for Two”, 1996 de Richard Olney si Simon Wheeler. Cand am citit-o prima data, m-am gandit ca seamana cu un curry de peste. Datorita ingredientelor, nu e prea departe. Iti trebuie condimente destule dar se face repede si usor si se mananca la fel de repede si usor. Asta daca iti place mancarea mai picanta. Adica sper sa iti placa. Eu o ador insa stii cum se spune, sau cum spune Epictet, “daca intreci masura faci din lucrul cel mai dorit cel mai nesuferit”. Asa ca gaseste un echilibru. Nu exagera ca ajungi sa o urasti. Echilibru, domle, echlibru. Daca stau si ma gandesc bine, este, pentru ca demult nu am mai scris despre o reteta picanta si cade bine acum. Yummy! Sa nu uit sa mentionez ca am urmat-o, asa ca daca mi-a placut, a ajuns pe aici, pe blog.

Tocana picanta de peste

2 portii

Ingrediente:

  • 2 (cca 650 g) file/ sau bucati peste alb ferm
  • 1 lingura turmeric (sau curcumin, cum mai e cunoscut)
  • 2 linguri ulei (presat la rece daca poti – uleiul de floarea soarelui e cel mai accesibil si foarte gustos)
  • 1/2 ceapa, tocata
  • 1/4 lingurita ardei iute pudra (chilli)
  • 1/4 lingurita coriandru macinat
  • 1/4 lingurita chimion macinat
  • 1/4 lingurita condimente garam masala
  • 410 g conserva rosii intregi sau bucati (sau ce cantitate asemanatoare se gaseste la noi, ca difera cateodata)
  • 1/3 cana piure de rosii
  • 2 linguri smantana
  • 1 lingura coriandru proaspat, tocat

Preparare:

  • Taie pestele in cubulete de cca 3 cm latura. Tavaleste-le prin turmeric. Incalzeste uleiul in tigaie si pune pestele; prajeste-l pana se rumeneste frumos si scoate-l.
  • In aceeasi tigaie pune ceapa si condimentele si gateste-le pana se inmoaie ceapa. Ce arome minunate se elibereaza acum. Mmmm! De multe ori mi se face pofta doar scriind, si tare as mai manca acum! :)) Daca mi-ar face altcineva ar fi bonus. Adauga conserva de rosii cu tot cu suc (daca sunt rosii intregi, zdrobeste-le), piureul de rosii si lasa neacoperit la foc mic-mediu cca 2 minute sau pana cand se ingroasa un pic.
  • Pune acum si pestele prajit si lasa pe foc, fara capac, pana se inmoaie pestele. Da tigaia la o parte de pe foc, adauga smantana si coriandrul proaspat tocat. De-lic-cios de aromat! Serveste acum cu orez cu nuca sau orice alta reteta de orez asiatic. If you ask me, basmati!

Pofta buna!

  • Congelare: Nerecomandabil.
  • Microunde: Nerecomandabil.

Elena G

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.